Ebből az alkalomból érdemes áttekinteni, min ment keresztül, mit ért el Lewis Hamilton és a McLAren Mercedes a Forma-1-ben. 20 futamgyőzelem, egy világbajnoki cím, és számtalan nagy pillanat.
2006. szeptember: Felkészülés a debütálásra
Hamilton vezetett már Forma-1-es autót 2004-ben is, de az első komolyabb felmérésre két évvel később került sor, a McLaren MP4-21-et tesztelte, tulajdonképpen ez a szereplés döntötte el, kap-e ülést a csapatnál. Néhány nappal azután, hogy megnyerte a GP2-t Nelson Piquet Jr. előtt, máris aláírták a szerződést.
2007. január: Az első McLaren
Január 15.-én Hamilton csatlakozott csapattársához, Fernando Alonsóhoz, akivel később ádáz csatákat vívtak. Bár már novemberben bejelentették, hogy leszerződtették a britet, mégis most mondhatott először sajátjának Forma-1-es autót.
2007. március: A dobogós debütálás
Amikor Hamilton megérkezett Melbourne-be, első Forma-1-es futamára, azonnal nagy feltűnést keltett. Az akkor 22 éves versenyző a negyedik lett az időmérő edzésen, és harmadik a versenyen, így rögtön élete első Forma-1-es futamán dobogóra állhatott.
2007. június: Az első futamgyőzelem
A 2007-es Kanadai Nagydíjon aratta Hamilton első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, mindössze a hatodik versenye volt ez a kategóriában. Egy héttel később, Indianapolisban pedig duplázni is tudott, így eddig a pontig álomszerűen alakult a bemutatkozása a Forma-1-ben.
2007. augusztus: A helyzet fokozódik
Hamilton és Alonso viszonya mindig is feszült volt, Magyarországon pedig elérte a forráspontot. Alonso az időmérő edzés harmadik etapjában egy korábbi vélt sérelem miatt feltartotta Hamiltont a bokszutcában, hogy az ne futhasson még egy gyors kört. Alonsót ezért öt hellyel hátrébb sorolták a rajtrácson. Ezen a ponton romlott meg végleg a két versenyző kapcsolata.
2007. október: Nem minden álom válik azonnal valóra
Hosszú idő óta Hamilton volt az első olyan pilóta, akinek esélye, és jó esélye volt arra, hogy bajnokságot nyerjen élete első idényében, ám végül nem sikerült neki. A bajnok abban az évben Kimi Raikkönen lett, Hamilton a második, úgy, hogy a Kanadai Nagydíjtól az utolsó futamig vezette a bajnokságot.
2008. március: A tökéletes talpra állás
Sokan gondolták úgy, hogy Hamilton a 2007-es év második felében elfáradt, megtört, sok volt számára a hírtelen rázúduló siker, jól jött a tél, hogy rendbe tegye a dolgait – nem mellékesen éppen az első McLarenes évére esett a kémbotrány is. 2008-ban már Heikki Kovalainen volt a csapattársa. A kritikusoknak adott válasza az ausztrál futamgyőzelem volt.
2008. május: Jackpot Monte-Carlóban
Minden Forma-1-es pilóta álma, hogy egyszer nyerjen Monaco utcáin. Hamiltonnak erre sem kellett sokat várnia, már a második szezonjában sikerült. Kaotikus verseny volt számára, esővel, defekttel, biztonsági autóval, de az eredménye meglett: győzött, és átvette a vezetést a bajnokságban.
2008. július: Első győzelem hazai földön
Nem nagy meglepetés, de Silverstone-ban esett, amikor Hamilton első hazai futamgyőzelmét aratta. Érdekesség, hogy közte, Massa és Kimi Raikkönen között hármas holtverseny alakult ki – jobb helyezései miatt azonban Hamiltont jegyezték elsőnek.
2008. november: Az ötödik hely bajnoki címet ért
A Forma-1 történetének egyik legdrámaibb befejezése volt a 2008-as, szó szerint az utolsó verseny utolsó körének utolsó kanyarjában dőlt el a bajnokság Hamilton és Massa között – az igazi drámát az jelentette, hogy Felipe Massa már elhitte, hogy világbajnok, amikor Hamilton feljött az ötödik helyre – ez azt jelentette, hogy ő a bajnok.
2009. március: Félresikerült McLaren
Már a téli tesztek alatt tudni lehetett, hogy a McLarennek nem sikerült tökéletesen alkalmazkodni az új szabályokhoz, Hamilton ennek ellenére bizakodott. A jóslatok beváltak, a brit csak a rajtrács 18. kockájából indulhatott Ausztráliában.
2009. július: Visszatérés a dobogó legfelső fokára
10 futam után sikerült ismét győzelmet aratnia Hamiltonnak. Nyert még később Szingapúrban is, de figyelme ekkor már a következő évre irányult – a 2009-es kétségtelenül a Brawn csapat és Jenson Button éve volt.
2010. január: Brit bajnokok
A McLaren összehozta a jelenkor két nagy brit bajnokát, Button és Hamilton csapattársak lettek. Kíváncsian vártuk, lesz-e akkora harc kettejük között, mint amilyen Hamilton és Alonso között volt. A pontversenyben ellenfelek voltak, a pályán küzdöttek, de személyes ellentét nem alakult ki közöttük.
2010. május: Török öröm
Hatalmas harcot vívott Buttonnal, de Törökországban végül megszerezte első győzelmét a szezonban.
2010. november: Megint lecsúszott
16 ponttal szerzett kevesebbet Sebastian Vettelnél a 2010-es évben, ennyi választotta el a második bajnoki címtől.
2011. árpilis: Három versenyen innen, a csatán túl
Sebastian Vettel hihetetlenül kezdett a 2011-es szezonban, és hihetetlenül is fejezte be, de Hamilton nem adta könnyen magát, hiszen Kínában legalább sikerült elhappolnia a 25 pontot Vettel elől.
2011. június: Ütközés a csapattárssal
A Kanadai Nagydíjon, esős körülmények között történt az eset, Hamilton már a nyolcadik körben megtámadta csapattársát, akivel aztán össze is ütköztek – Hamilton volt a hibás, nem mérte fel megfelelően a rendelkezésre álló helyet. Button autója egyébként nem sérült, meg is nyerte a futamot.
2011. november: Sovány vigasz
A bajnokság már rég elúszott, nem csak Hamilton számára, Vettelen kívül senkinek nem volt esélye. Sovány vigasz, de legalább pozitív hangulatban mehetett pihenni, mivel megnyerte az Abu Dhabi Nagydíjat.
2012. március: Még egy nekirugaszkodás
Három év telt el, mióta Hamilton világbajnok lett, a 2012-es évet már nem szeretné elszalasztani. Az Ausztrál idénynyitó mégsem úgy indul, ahogy elképzelte. Button nyert, ő maga csak a harmadik lett, ráadásul a nagy rivális, Sebastian Vettel beékelődött közéjük.
2012. június: Ismét Kanada
Az idén a hetedik futamig kellett várnia, mire győzni tudott, éppen első győzelme színhelyén, Kanadában.
2012. július: Indul a pletyka
A Magyar Nagydíjon egyértelműen elindult az átigazolási szezon, annyi pletyka kezdett el terjengni, hogy elég volt követni. Ekkor vált világossá, hogy Hamiltonban egyáltalán felmerült a távozás lehetősége. A pályán még minden rendben volt: Hamilton győzött, így értékes pontokat szerezve mehetett az öthetes szünetre.
2012. szeptember: Az olasz győzelem nem elég
Sokan még azt hitték, Eddie Jordan csak a tüzet szítja, amikor Hamilton olaszországi győzelme után kijelentette, hogy szerinte a brit már aláírt a Mercedes GP-hez. Pedig neki lehetett igaza, a csapat már nem tudott igazán örülni Hamilton győzelmének. A Szingapúri Nagydíj pedig mintha már egyfajta lemondás lett volna: Hamilton rezignáltan vette tudomásul, hogy ismét a csapat hibájából esett ki.
2012. Szeptember 28.
Lewis Hamilton az idény végén elhagyja a McLaren Mercedest, három éves szerződést kötött a Mercedes GP-vel. Ez a tény megannyi vitát von maga után, de egészen a jövő évig nem derül ki sem a rajongók, sem a résztvevők számára, hogy jó döntést hozott-e a brit világbajnok. Egy biztos: az ő életében és a McLaren Mercedesében is új fejezet kezdődik jövőre.
forrás: formula.hu
|